Om bouwtechnische redenen kan de ondergrondse parking niet via een klassieke open bouwput gerealiseerd worden, maar dient dit te gebeuren dmv. de ‘stross-methode’. Voor dit werk deed Cordeel een beroep op de ervaring van Hens. De strossmethode is een speciale techniek voor het maken van ondergrondse kelders/parkings waarbij de grond ondergronds (onder een betonplaat) door kleine bobcats naar een gat in de betonplaat gebracht wordt. Bovenaan dit ‘strossgat’ (+/- 50m²) staat een kraan met heel lange giek die bakje per bakje de grond beneden vastgrijpt en naar boven trekt om bovengronds de vrachtwagens hiermee te laden.
Omdat de werken onder de betonplaat uitgevoerd worden, wordt er kunstmatige verlichting en verluchting voorzien. Nadat een verdiep uitgegraven is, wordt dit fijngenivelleerd. Vervolgens wordt de volgende betonplaat gestort. Ook hier laat men een beperkte opening thv. het bovenliggende gat zodat de kraanarm er steeds door kan. Vervolgens wordt het strossgat vrijgegraven en dalen de bobcats een verdiep lager af om alles weg te graven en naar de strossopening te brengen, om weer een volgend niveau te realiseren. Dit wordt telkens op dezelfde wijze herhaald, eventueel dient de kraanarm verlengd te worden naarmate men dieper zakt.